Kasza gryczana dla każdego

Jeśli chodzi o produkty zbożowe, to trudno znaleźć produkty, które będą wartościowe niż kasza gryczana. Jest to doskonały dodatek do obiadów oraz do kolacji. Jeżeli chcemy, możemy też spożywać ją jako samodzielne danie. Warto więc wiedzieć, jak ugotowac kasze gryczana i wprowadzić ją tym samym do swojego jadłospisu.
Do wyboru mamy kaszę gryczaną białą oraz prażoną. Od nas zależy, na jaki wariant się zdecydujemy. Należy wiedzieć jednak, że w momencie dochodzenia do procesu palenia ziarna gryki ma miejsce zjawisko zmniejszenia się przyswajalności białka. Ma też wtedy miejsce utrata witamin oraz ważnych dla człowieka składników mineralnych. Dietetycy z tego powodu doradzają w pierwszej kolejności wybranie białej kaszy gryczanej, która jest nieprażona.
Aby ugotować kaszę gryczaną o doskonałym smaku należy ją zalać gorącą wodą w odpowiednich proporcjach. Mowa jest tutaj o jednej szklance kaszy na dwie szklanki wody. Później nie pozostaje nic innego jak przegotowanie jej przez kwadrans pod przykryciem. Jest ona niezwykle prosta do przyrządzenia, dlatego nawet osoby, które nie wykazują ogromnych talentów kulinarnych bez żadnych problemów będą w stanie opanować tę sztukę.
Dlaczego warto spożywać kaszę gryczaną regularne? Zawiera ona wiele składników biologicznie aktywnych. Dodatkowo jest to cenne źródło substancji odżywczych. Bardzo ważne jest przede wszystkim białko, które charakteryzuje się odpowiednio zbilansowanych składem aminokwasowym. Ma też ono składniki mineralne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. W gryce znajdziemy potas, magnez oraz żelazo. To kopalnia witamin, przede wszystkim tych należących do grupy B. Ziarno gryki to przede wszystkim skrobia, która charakteryzuje się tym, że nie ulega ona trawieniu, stając się w ten sposób błonnikiem pokarmowym. Dzięki temu ma ona pozytywny wpływ na funkcjonowanie przewodu pokarmowego i pozbywanie się wszystkich składników będących zagrożeniem dla naszego organizmu. Jednocześnie pomaga w skutecznym obniżeniu poziomu cholesterolu i glukozy we krwi.
Dobrze przygotowana kasza gryczana rekomendowana jest do jadłospisu niezbędnego dla chorych na cukrzycę. Liczne badania przeprowadzone na całym świecie potwierdziły, że dzięki spożywaniu takiej kaszy możliwe jest powstanie insulinoodporności. Większa ilość błonnika ma też zbawienne znaczenie, ponieważ dzięki temu możliwe jest trwale obniżenie indeksu glikemicznego produktu. Wolniej dojdzie też do uwolnienia węglowodanów do krwi.
Kasza gryczana powinna się znaleźć również w jadłospisie osób stosujących dietę bezglutenową, ponieważ jest to doskonały zamiennik wszystkich produktów tworzonych na bazie pszenicy. Wszystko dlatego że kasza zawiera jedynie śladowe ilości prolamin, kasza w ogóle nie zawiera też alfadliadyny. Spożywając regularnie kaszę gryczaną jako zamiennik, z czasem można będzie zauważyć poprawę trawienia i rzadziej występujące bóle brzucha. Praca jelit zostanie znacznie usprawniona. Również osoby otyłe skorzystają na wprowadzeniu kaszy gryczanej do swojej diety.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here