Skaner bardzo przydatne urządzenie

Komputer to bardzo pożyteczne urządzenie. Oprócz tego, że można na nim pisać, czatować w sieci i edytować zdjęcia, można pod niego podpiąć także inne urządzenia. Jednym z nich jest drukarka. Są różne jej rodzaje, lecz najpopularniejsze są te bezprzewodowe ze wbudowanym skanerem. To on jest odpowiedzialny za skopiowanie danego egzemplarza. Jak zeskanować dokument? Bardzo prosto. Wystarczy najpierw podłączyć drukarkę do prądu i do laptopa. Następnie trzeba włożyć dokument do środka skanera i przycisnąć klapę. To ważne, bo inaczej skanowanie może się nie powieść.

Kolejny krok to wejście w ikonkę Moje obrazy. Każdy komputer ma taki folder. Gdy na niego klikniemy, pojawi się napis: użyj aparatu fotograficznego lub skanera. Należy go zaznaczyć, wtedy drukarka zacznie działać. Samo skanowanie pojedynczej strony nie trwa zbyt długo, bo około 2 do 3 minut. Wszystko zależy od tego, jakiego typu jest drukarka i ile ma lat. Nie jest żadnym odkryciem, że im jest starsza, tym wolniej działa. Gdy już dokument zostanie zeskanowany, wiadomość o tym pojawi się na ekranie komputera. Jest duże prawdopodobieństwo, że skan zostanie zapisany na ekranie komputera, bo to najczęstsza lokalizacja. Jednak samo zeskanowanie dokumentu nie rozwiązuje problemu, bo trzeba coś z nim dalej zrobić. Wyjścia są dwa. Pierwsze to wysłać go na pocztę elektroniczną odbiorcy. Jak to zrobić?

Na początku trzeba się zalogować na poczcie elektronicznej. Nie ważne czy mamy konto na Onecie, Interii czy Wirtualnej Polsce. Istotne jest to, by było ono aktywne i dało się z niego wysyłać wiadomości. Gdy już wejdziemy na własną pocztę elektroniczną, wypadałoby napisać kilka słów do odbiorcy. Na szczęście stworzenie maila nie zajmuje dużo czasu. Jest to raczej krótka wiadomość, ale obfituje w konkrety. Gdy mail jest już gotowy, można przejść do najważniejszej części zadania, czyli przesłania skanu dokumentu. Nie jest to trudne, bo wystarczy kliknąć ikonkę z napisem- załącz i dokument zostanie przypisany do treści maila. Następnie należy zaznaczyć pole, wyślij wiadomość i mail wraz z załącznikiem, dotrze do wskazanego adresata.

Drugi sposób to po prostu wydrukowanie załącznika. Do jego realizacji potrzebna będzie oczywiście sprawna drukarka, odrobina kolorowych tuszy i biała kartka papieru kancelaryjnego. Samo drukowanie nie trwa długo, pod warunkiem, że się uprzednio wszystko sprawdzi. Najistotniejszą kwestią jest czy w pojemniku z tuszami żadnego nie brakuje. Większość drukarek ma cztery rodzaje tuszy. Są to kolory czarny, żółty, niebieski i różowy. Problem polega na tym, że gdy jednego z nich zabraknie, bo pojemnik jest pusty, drukarka może odmówić posłuszeństwa. Muszą być wszystkie, aby urządzenie mogło poprawnie działać. Trzeba także uważać na to, jak się wkłada papier do drukarki. Gdy zrobimy to niechlujnie, może on się zakleszczyć i dokument nie zostanie wydrukowany. Wyjąć z wnętrza drukarki taki pomierzwiony kawałek papieru, jest bardzo trudno i nieporęcznie. Dlatego lepiej poświęcić pięć minut dłużej na wkładanie papieru, niż później męczyć się ze złośliwą drukarką.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here